Använda iLOQ Home-appen

Till vardags kan du använda appen för att öppna porten, visa din personliga portkod, boka tvättstuga och släppa in fastighetsskötare.

Öppna porten

Du öppnar porten genom att låsa upp den med nyckeln eller att blippa nyckeln på läsaren.

Gäster och bud släpper du i första hand in med iLOQ Home-appen. Du trycker på den stora blå knappen i appen. Du behöver inte vara hemma för att släppa in någon genom porten.

Läs mer: iPhone | Android.

I och med övergången till iLOQ försvinner den gemensamma portkoden. I appen finns en personlig portkod (behörighetskod) som du kan ge till gäster eller bud. Den kommer att ändras oftare än portkoden har ändrats.

Läs mer: iPhone | Android.

Boka tvättstugan

Under Bokningar kan du boka tvättstugan.

Under Bokning kan du boka, visa bokning och ta bort den. Tvättstugan har inte tidslås så respektera bokade tvättider.

Läs mer: iPhone | Android.

Servicenyckel

Fastighetsskötarna och några få utvalda hantverkare har tillgång till en servicenyckel.

Du väljer själv i appen om du vill aktivera servicenyckeln. Aktiveringen sker vid varje tillfälle. En aktivering är giltig i högst ett dygn så aktivera inte för tidigt. Aktivering sker under Kontakt (knappen längst ner till höger). Tryck sedan Öppningstjänster. Välj sedan den angivna servicenyckeln.

Om du aktiverar servicenyckel, tänk på att inte låsa överlåset.

Släpp aldrig in någon om du inte känner till anledning till besöket. Hör av dig till fastighetsskötarna eller hyresvärden om du är osäker på vad det handlar om.

Läs mer: iPhone | Android.

Du kan se hur servicenycklarna används under Händelser i appen.

Läs mer: iPhone | Android.

Frågor

Du kan läsa om fler funktioner här. Vi har även samlat de vanligaste frågorna.

Du kan läsa mer i iLOQ Homes bruksanvisning för iPhone och Android.

Hör gärna av dig om du har frågor eller funderingar! Vi hoppas att du ska uppskatta dessa nya tjänster.