Här finns mer information om hur du själv kan blockera din nyckel och kontrollera hur nycklarna till din lägenhet används.
Appen innehåller en funktion att beställa extra nycklar. Vi kommer att aktivera den när systemet är helt utrullat. Om du har behov av fler nycklar nu kontaktar du hyresvärden. En ny nyckel kostar 1 100 kr.
Under Övriga nycklar ser du vilka nycklar som har tillträde till din lägenhet. Har du aktiverat en fastighetsskötares servicenyckel ser du det här.
Under Händelser kan du se hur nycklarna har använts i din lägenhet.
För att kunna låsa upp nya dörrar behöver din nyckel uppdateras. Det kan du göra med appen eller att hålla upp den för läsaren i porten.
Välj nyckeln i appen, håll nyckel mot mobilen (vanligen övre delen på baksidan) och klicka på uppdatera.
Om någon nyckel är borttappad kan du blockera den i appen.
Om den borttappade nyckeln hittas kan hyresvärden återställa nyckeln så att den går att använda igen. Hör av dig så löser vi det.
När du flyttar ut ska du återlämna iLOQ-nycklarna. Appen kan du ta bort från din mobil.
Om du flyttar inom vårt bestånd kommer vi att programmera om nycklarna för den nya lägenheten. Då uppdateras även appen.
Vi har samlat de vanligaste frågorna.
Du kan läsa mer i iLOQ Homes bruksanvisning för iPhone och Android.
Hör gärna av dig om du har frågor eller funderingar!