Fler funktioner

Här finns mer information om hur du själv kan blockera din nyckel och kontrollera hur nycklarna till din lägenhet används.

Beställa extra nycklar

Appen innehåller en funktion att beställa extra nycklar. Vi kommer att aktivera den när systemet är helt utrullat. Om du har behov av fler nycklar nu kontaktar du hyresvärden. En ny nyckel kostar 1 100 kr.

Övriga nycklar

Under Övriga nycklar ser du vilka nycklar som har tillträde till din lägenhet. Har du aktiverat en fastighetsskötares servicenyckel ser du det här.

Läs mer: iPhone | Android.

Under Händelser kan du se hur nycklarna har använts i din lägenhet.

Läs mer: iPhone | Android.

Uppdatering av nycklar

För att kunna låsa upp nya dörrar behöver din nyckel uppdateras. Det kan du göra med appen eller att hålla upp den för läsaren i porten.

Välj nyckeln i appen, håll nyckel mot mobilen (vanligen övre delen på baksidan) och klicka på uppdatera.

Läs mer: iPhone | Android.

Blockera nyckel

Om någon nyckel är borttappad kan du blockera den i appen.

  1. Välj nyckeln i appen och klicka på blockera.
  2. Ta sedan en annan nyckel du har tillgång till och uppdatera den (avsnittet ovan).
  3. Använd den uppdaterade nyckeln i din lägenhetsdörr. Då uppdateras låset i din dörr och den blockerade nyckeln fungerar inte längre till din lägenhet.

Läs mer: iPhone | Android.

Om den borttappade nyckeln hittas kan hyresvärden återställa nyckeln så att den går att använda igen. Hör av dig så löser vi det.

Läs mer: iPhone | Android.

Avflytt

När du flyttar ut ska du återlämna iLOQ-nycklarna. Appen kan du ta bort från din mobil.

Om du flyttar inom vårt bestånd kommer vi att programmera om nycklarna för den nya lägenheten. Då uppdateras även appen.

Frågor

Vi har samlat de vanligaste frågorna.

Du kan läsa mer i iLOQ Homes bruksanvisning för iPhone och Android.

Hör gärna av dig om du har frågor eller funderingar!