För att kunna använda iLOQ Home behöver behöver du aktivera appen på din mobil.
För att kunna använda iLOQ Home behöver behöver du aktivera appen på din mobil. Aktiveringen består av tre steg. Först installerar du appen på din mobil. Sedan behöver du verifiera appen. Du slutför installationen genom att ange en PIN-kod så du kan låsa iLOQ Home-appen.
För att använda tjänsterna behöver du en modern mobiltelefon (Android eller iPhone).
För varje hushåll behöver en hyresgäst aktivera iLOQ Home i sin mobil. Sedan kan den hyresgästen bjuda in övriga som bor i hushållet.
Börja med att ladda ner iLOQ Home-appen till din mobil. Sök efter “iLOQ Home” i app-butiken på din mobil.
För att kunna använda appen krävs en hyfsat modern och uppdaterad mobil. Kraven finns beskrivna i detalj här.
Sedan verifierar du appen med ett textmeddelande som skickas ut av hyresvärden. Avsändaren på meddelandet är iLOQ. Tänk på att meddelandet endast är giltigt i 5 dygn. Sedan behöver du be hyresvärden skicka ut det igen.
När du har verifierat appen så behöver du ange en egen PIN-kod. Den används för att låsa appen. Du också låsa upp appen med fingeravtryck om mobilen stödjer det.
Du kan byta namn eller färg på nycklarna i appen för att lättare hålla isär dem.
Klicka på nyckeln och välj redigera. Sedan kan du byta namn, färg och ikon. Dotterns nyckel eller Reservnyckeln hos Janne.
Nycklarna har en unik identitet. Den är präglad längst upp på nyckelns huvud.
Huvudanvändaren i varje hushåll kan bjuda in andra i sitt hushåll. De inbjudna användarna kan göra samma sak som huvudanvändaren utom att blockera nycklar.